2010. február 21., vasárnap

Meggyes-gombás saláta - VKF! XXXII.

Címszavakban: bizarr, egyszerű és gyors.

Hozzávalók:
  • 2 doboz gombakonzerv
  • 1 üveg magozott meggybefőtt
  • 1 fej lila hagyma
  • majonéz (bolti, vagy sk. kevert)

A gombát lecsepegtetem, negyedelem.
A meggybefőtt levét leöntöm (megiszom).
A hagymát kockára vágom.
Ezt mind összekeverem, ráöntöm a majonézt, és kész. Jót tesz neki, ha a hűtőben érleljük egy-két órácskát, de az se baj, ha nem.


 
 Mese a recepthez:
Életem első, és egyben utolsó síeléséhez kapcsolódik a recept. Ritka alkalom, amikor befűznek egy  társasútra, ez volt a második (az első Taskent-Szamarkand-Bukhara, ennek is voltak gasztronómiai vonatkozásai, majd egyszer, ha jó kedvem lesz leírom, egyik címszó a kolera lesz). 

No de visszatérve a síeléshez, a harmadik napon adtam fel, mert minden nagyon csúszott, leginkább én, minden testrészemen. Ekkor átkeltem a francia hegyvidéken, mert az egyik csomagomat egy tőlünk negyedik falucskában szorgosan síelő buszos útitárs kiszálláskor magáénak tekintette, nekem viszont nem volt tiszta bugyim (sem). 
Gyalog indultam, valahogy a buszok nem jártak napközben, a második falunál feladtam, bekértem magam egy fogadóba, hívattam egy taxit, végre hazaértem, és  ettől kezdve naponta főztem 12 fős baráti társaságunknak (magamra meg mostam).

A recept a társaság egyik tagjától származik, hogy eredetileg honnan, az már örökre rejtély marad.

In Memoriam Kálmán.

2 megjegyzés:

sercli írta...

szia!

látom kitetted a linkemet. igazából sosem gondoltam volna, hogy valaki vevő lesz a sületlenségeimre:) köszönöm szépen!

Konyhanyelv írta...

Szeretettel köszöntelek, mint első kommentelőt a blogomban. A tiedbe beleolvasgattam, tetszett, különösen a japán nyúltenyésztő-tejbegríz-muffin háromszög:)