2010. február 23., kedd

Marhahúsos lasagne - vasaljunk!

Mert a vas kell a szervezetünknek, szoptatáskor különösen, a marhahús pedig finom.


Hozzávalók:
  • 40 dkg darált marhahús
  • 1 közepes fej hagyma
  • 2 gerezd zúzott fokhagyma
  • 2 db közepes méretű sárgarépa
  • só, bors, oregáno ízlés szerint
  • 27 dkg durumtésztalap
  • 13 dkg sajt
Besamelmártás:
  • 6 dkg vaj
  • 5 dkg liszt
  • 6 dl tej
  • egy reszeletnyi szerecsendió
No ilyet sem főztem még, kicsit tanácstalan voltam, hogy mi is legyen ezzel a tésztával, főzzem előtte, ne?
Nem főztem, lesz, amilyen lesz, de amúgy sem ezzel kell kezdeni.

Az apróra vágott hagymát olajon megdinszteltem, hozzáadtam a fokhagymát, majd a darált húst, kicsit pirítottam, majd a nagylyukú reszelőn lereszelt sárgarépát adtam hozzá, kevés só, bors, oregánó, lefedtem, kis vizet öntöttem alá, pároltam.

Közben a besamelhez felolvasztottam a vajat, beleszórtam a lisztet, nem pirítottam, csak kevertem egyet, és hozzáöntöttem a hideg tejet. Itt nem egységes a gasztrofront, legtöbben azt írják, hogy forrón kell, én mindig hidegen, bajom eddig nem származott belőle, csomóm sem. Kevergetni viszont kell, hogy véletlenül se. Amikor kész, belekevertem a reszelt sajtot és a szerecsent.

Mikor eddig kész voltam, szemrevételeztem a szögletes jénai és nem jénai készletemet, próbáltam rakosgatni a lapokat, nem passzolt sehogy, de egynek muszáj volt.
Kivajaztam, szabtam bele lapokat, erre öntöttem a marhás ragut, rá a besamelt, újabb lapszabászat, marha, besamel, lap a tetjére.

Mit tegyek, nekem ekkor elfogytak a besamel- és marhakészleteim, lap persze maradt bőven, de az magában mit sem ér.
Így lett nekem 3 réteg tészta, másoknál ötöt láttam, de emiatt nem fojtom a maradék tésztába magam.
Miután elképzelni sem tudtam, hogyan puhul meg a tésztalap, ezért az egészet meglocsoltam kevés vízzel, lefedtem alufóliával, és betoltam a sütőbe (180 fok)

Kb. 3/4 óra múlva kivettem, megszórtam a tetejét reszelt sajttal, visszatoltam.

Grilleztem, pirult, kb 10 perc és kész.

Részletes fázisfotók nem készültek, mert sürgős sütnivalóm akadt, valamint az is eszembe jutott, hogy 2 éve azért hagytam abba a blogot, mert nagyon időigényes és macerás egyszerre főzni, írni és fényképezni. Így ez idő alatt vagy írtam, vagy főztem, vagy fényképeztem, de együtt a hármat soha, kíváncsi vagyok meddig lesz hozzá türelmem.

Nincsenek megjegyzések: